رد شدن به محتوای اصلی

خدا به زمان احتیاج ندارد و هرگز دیر نمی کند . اسکاول شین

سخن بزرگان از رادیو پیام / شش


ما ندرتاً دربارۀ آنچه که داریم فکر می کنیم ، درحالیکه پیوسته در اندیشۀ چیزهایی هستیم که نداریم . شوپنهاور

*****


خدا به زمان احتیاج ندارد و هرگز دیر نمی کند . اسکاول شین

*****


اگر جانت در خطر بود بجای پنهان شدن بکوش همگان را از گرفتاری خویش آگاه سازی . ارد بزرگ

*****


اگر شاه به تو مهربان باشد دلیر و گستاخ مشو ، از آنکه طبع شاه چون آتش است و دل شیر از آن می هراسد . بزرگمهر

*****


آرزومند آن مباش که چیزی غیر از آنچه هستی باشی، بکوش که کمال آنچه هستی باشی . دی سلز

*****


اگر به دنبال موفقیت نروید خودش به دنبال شما نخواهد آمد . مارو اکلینز

*****


اگر ندانید که به کجا می روید , چگونه توقع دارید به آنجا برسید ؟ باسیل اس.والش

*****


خشم با دیوانگی آغاز می شود و با پشیمانی پایان می پذیرد . فیثاغورث

*****


وقتی هدفمان را از دست می دهیم مجبور هستیم سعی خود را چند برابر کنیم . مارک تواین

*****


هیچ یک از تمایلات نفس انسانی خطرناکتر از تمایل به تنبلی نیست . اسمایلز

رادیو پیام

http://www.radiopayam.ir/show_note.php?nd=88

و

http://bufsystem.persianblog.ir/post/258/

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بن و ریشه هستی

ارد بزرگ می گوید : بن و ریشه هستی مانند گردونه ای دوار است که همه چیز را گرد رسم کرده است برسان : گردش روزها ، چرخش اختران و ستارگان ، چرخش آب بر روی زمین ، زایش و مرگ ، نیکی و بدی ، گردش خون در بدن ، حرکت اتم و … یکی از تفاوتهای بنیادین اندیشه ی ایرانی و سامی، نگرش گردونه ای آریاییان به هستی و پدیده هایش است. جهان اندیشه ی ایرانی، "پس از مرگ" نیز دارد چرا که آنها هرگز به "آخر خط" نمیرسند، هر پایانی برای ایشان سرآغازی دیگر است، زیرا مرگ را پسرفتی اهریمنانه میدانند. به وارون، در اندیشه ی سامیان، هستی و به ویژه زمان ساختاری راسته ای [خطی] دارد. سامیان بر این باورند که جهان روزی آغازیده است و روزی میمیرد، آنها زمان را دارای آغاز و پایان میدانند. در حالی که هندیان آریایی به تناسخ [گردش همیشگی روانها در تن] باور دارند. ایرانیان زروانگرا نیز، زمان را به چهار دوره سه هزار ساله بخش میکردند دوره نخست که آفرینش، مینوی است. دوره دوم یا بندهشن که اورمزد هستی را می آفریند، بی آنکه اهریمن را بدان راهی باشد. دوره سوم یا گمیچشن که اهریمن هستی را با بدی می آلاید و در پایان، سه ه...

Ketab 10

جلد دهم کتاب آرمان نامه ارد بزرگ به قلم استاد فرزانه شیدا بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فرگرد *توانایی* بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فرگرد *صوفی گری* بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فرگرد *دوستی* بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فرگرد *اندرز* بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فرگرد *زندگی* بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فرگرد *پرسش* بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فرگرد *خردمند*    Home Improvement Projects Click here to find experienced pros to help with your home improvement project. Click Here For More Information  

استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی: بزرگداشت آدمیان، شکوفایی فرهنگ را در پی دارد.

خرد، برآیند دانش و آزمودن های ماست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی حکمت بیش از هر چیز، به دانش و تجربه تکیه دارد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی فیلسوف، کلی نگر است، او باید با دیدی باز به همه جوانب هر موضوعی توجه داشته باشد. نمی توان با تکیه بر یک نکته کوچک مثبت و یا منفی، درباره یک کلیت بزرگتر ابراز نظر کرد و آن را خوب و یا بد شمرد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی خنده راستین زیباست و نوای زندگیست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی تاریخ گواه آن است که حماقت، نادانی و بازیگوشی، دشمنان مهم تندرستی بوده اند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی آدمهای هوشمند، تندرستی را در زندگی و رفتاری خردمندانه و آگاهانه می یابند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی تندرستی با دانش و فهم بیشتر آدمی از کنش های گیتی فراهم می شود. برای در امان ماندن از یورش بیماریها، تنها سپر ما دانش پزشکی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی پرستاران و پزشکان مهربان را، باید ستایش نمود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی بهداشت همگانی، زاییده آگاهی، همراهی و نظم اجتماعی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی برای آنکه پرواز کنی، پیکر ...